TR / EN


Hamilelikte Nasıl Beslenilmeli?


Gebelik anabolik bir durumdur, enerji, vitamin ve mineral ihtiyacı artar. Yetersiz beslenme, mineral ve vitamin eksikliği kötü gebelik sonuçlarına yol açabilir. Yapılması gerekenler;

  • Dengeli beslenme
  • Yeterli kilo alımı
  • Hafif düzenli egzersiz 
  • Multivitamin ve mineral takviyesi
  • Alkol sigara vb. kötü alışkanlıklardan uzak durmak
  • Tuz, yağ ve şeker alımını kısıtlamak  

 Gebelik öncesi aşırı zayıflık veya obezite varsa diyet yapılarak ideal kiloya ulaşmak gebeliğin rahat ve sağlıklı geçmesi için önerilir. Ancak  gebelikte diyet yapılmamalı, 7 kg dan az alınması bebeğin beslenmesini olumsuz etkileyebilir.   

Hamilelikte Sürekli Acıkma Hissi Nasıl Bastırılır ? Nasıl  Atıştırmalıklar Tercih Edilmelidir  ? 


Hamileliğin başlangıcında bulantı, kusma ve iştahsızlık olabilirken ilerleyen aylarda iştah artışı ön plandadır. Bebeğin hızlı büyüme ve gelişmesine paralel olarak enerji, vitamin ve mineral ihtiyacı artar. Bu durum gebelikte sürekli acıkma hissi olarak karşımıza çıkabilir ve halk arasında aşermek olarak adlandırılır.  Bunu gidermek için öğün sıklığını artırmanız ve atıştırmalıklar tercih edilebilir. Böylelikle tüketilen toplam yemek miktarı değil sıklığı ve çeşitliliği artırılmış olur.  Günde 3 öğün değil, 5-6 öğün beslenilmelidir. Bunların bir kısmı ana öğün geri kalanlar ise atıştırmalıklar ile geçirilebilen ara öğünler şeklinde olabilir.

Atıştırmalıkların doğal ve sağlıklı besinlerden seçilmesine özen gösterilmelidir. Çiğ et, çiğ yumurta gibi enfeksiyon oluşturma riski taşıyan besinler yerine süt, yoğurt veya kuruyemişler tercih edilmelidir. Çorbalar ve meyveler de sağlıklı atıştırmalıklar içinde sayılabilir.  Haşlanmış yumurta, peynir, meyve, sebze, sütlü tatlılar, kuruyemiş, dondurma, leblebi gibi birçok besin az miktarda ve ikili kombinasyonlar şeklinde atıştırmalık olarak alınabilir. Besinler yavaş tüketilmeli ve beraberinde bol sıvı alınmasına dikkat edilmelidir.