TR / EN


Gebelikte Hangi Minerallere Gereksinim Artar?


Enerji ihtiyacı %12 artmıştır. Bu ihtiyaç artışı ilk üç ayda %5 iken son üç ayda %25 olur. Günlük enerjinin %15 inin protein, %30 unun yağ ve %65 inin karbonhidratlardan sağlanması önerilmektedir. 

Protein ihtiyacı hamilelik döneminde %54 artar. Protein ve enerji miktarlarının dengeli olması bebeğin büyümesini olumlu yönde etkiler. Protein ihtiyacı özellikle son üç ayda artar. Gebelerin günde en az iki porsiyon proteinden zengin besin tüketmeleri önerilir. Protein ihtiyacı salam sosis gibi işlenmiş etlerden karşılanmamalıdır. Yumurta ve balık tüketimi ise yararlı bulunmuştur. Protein, et, süt, yumurta, balık ve kuru baklagillerde bulunur.   

Karbonhidratlar; yeterli günlük karbonhidrat ihtiyacı glisemik indeksi düşük olan tam tahıllı besinler, meyve ve sebzelerden sağlanmalıdır. İçecek olarak su ve süt tercih edilmelidir. Meyve suyu yerine meyve yenmeli, enerji içecekleri ve gazlı içecekler kullanılmamalıdır. 

Folik asit, günlük ihtiyaç ortalama 400 mikrogramdır. Özellikle ilk üç ayda bebeğin sinir sisteminin gelişiminde rolü vardır. Kuru fasulye, mercimek, ceviz, ıspanak ve buğday zengin folik asit kaynaklarıdır.

Demir, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller, kuru üzüm ve pekmez ile alınabilir. Belirgin kansızlık varsa diyet ile alınmasına ilaveten doktorunuzun önerisiyle demir ilaçları da alabilirsiniz. Genellikle diyet ile alınan demir hamilelik döneminde yetersiz kalmaktadır. 

Kalsiyum, normalde almamız gereken miktarın iki katı almalıyız. Bebeğin kemik ve diş gelişimi için önemlidir. Süt ve süt ürünleri ile yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunur. 

Su ve sıvı alımı annede idrar yolu enfeksiyonuna karşı koruyucudur. Erken doğumu önleyici etkisi yanında bebeğin suyunun azalmasına karşı koruyucu etkisi vardır.